- tootjad teevad, kuinad ei rahulda tarbija vajadusi siis teevad seda nende konkurendid
- konkurentsi peamised eelised on:
- madalamad hinnad
- suure valik
- paranev kvaliteet
- parem teenindamine
- uued töökohad
- asenduskaupade välja töötamine
Konkurentsi positiivsed küljed:
- info kogumine- tootja peab olema pidevalt kursis, mis turul toimub. Tootja peab olema kursis tarbija soovidega ja maitse eelistustega
- konkurents stimuleerib tootma odavamalt, ratsionaalsemalt, soosib uuenduste kasutusele võtmist
- konkurentsis jäävad püsima kõige tugevamad ja paremad ettevõtted
- konkurents sunnib tootjat kiiresti reageerima turu muudatustele
- konkurents võimaldab tarbijal oma soove võimalikult mitmekesiselt ja suhteliseltalt väikeste kulutustega realiseerida, sest tal (tarbijal) on alati võimalust valida, millist kaupa või teenust osta
- konkurents sunnib tootjat otsima uusi turge, et oma toodangut paremini müüa
Konkurentsi negatiivsed küljed:
- konkurents tõrjub nõrgemad turult välja (inimesed jäävad tööta, ettevõtjatel kaob julgus uuesti alustada)
- konkurents hävitab ja raiskab materjali (vanad asjad, mis on täiesti töökorras vahetatakse uute vastu välja)
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar